Általános Szerződési Feltételek

Hatályos: 2023. december 10-től.

1. Bevezetés

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) a [redu.hu] weboldalon (a továbbiakban: honlap) elérhető szolgáltatások megrendelésének és a honlapon történő vásárlásnak a feltételeit szabályozza. A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető külön tájékoztatások nyújtják. A honlapon megrendelők és vásárlók (továbbiakban: Megrendelő vagy Felhasználó) a honlap használatával és a honlapon történő vásárlással tudomásul veszik és elfogadják a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

2. Szolgáltató

Név: Czimer Zoltán Egyéni Vállalkozó (Szolgáltató)
Székhely: 1133 Budapest, Hegedűs Gyula utca 88-90. Fsz/7
Adószám: 67449392-1-41
Közösségi adószám: HU67449392
Nyilvántartási szám: 50249750
Számlavezető pénzintézet: CIB Bank Zrt.
Bankszámlaszám: 10700086-65419038-51100005
E-mail cím: info@redu.hu

3. A honlapon folytatott tevékenység

Online értékesítés a fenti honlapon keresztül a Szolgáltató részére megküldött digitális fényképekről vászonkép előállítására vonatkozóan és a Megrendelő részére történő átadása házhoz szállítás útján.

3.1. A Szolgáltató a vászonkép előállítása során vállalja, hogy

  1. a részére megküldött digitális fénykép minőségét egyedileg, manuálisan ellenőrzi;
  2. amennyiben a megküldött digitális fényképen minőségi problémát vél felfedezni, felveszi a kapcsolatot a Megrendelővel és csak a Megrendelő kifejezett jóváhagyása után gyártja le a vászonképet;
  3. a vászonra nyomtatott képet lakkozza és 2 cm-es vakrámára feszíti (a weboldalon közzétett mindenkori méreteknek és díjszabásnak megfelelően), valamint Megrendelői igény esetén keretezi is;
  4. az elkészült vászonképet védőcsomagolásban helyezi el;
  5. az elkészült vászonképet a Megrendelő részére átadja (eljuttatja) házhozszállítás útján.

4. Felhasználási feltételek

4.1. Felelősség

A Felhasználó a honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató a honlapon megrendelt termékek megvásárlásával kapcsolatban kizárja a felelősségét a szerződésszegéssel okozott károkért, a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító károkat ide nem értve (ide nem értve a 7. pontban megjelölt szavatossági jogok érvényesíthetőségét).

A Szolgáltató kizár minden felelősséget amely a Felhasználó bármely magatartásának következménye, Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.

A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.

A Felhasználók által a honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás, vélemény a termékekkel kapcsolatban) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a honlapon általa közzétett bármilyen tartalmú közlés (vélemény, megjegyzés stb.) a Szolgáltató egyoldalú döntése alapján eltávolításra kerülhet.

4.2. Szerzői jogok

A honlap teljes megjelenő valamennyi tartalom (különösen: szövegek, képek, grafikai elemek, stb…) szerzői jogvédelem alá esnek, azok bármilyen jogcímen történő felhasználására, sokszorosítására, nyilvánosságra hozatalára és az azzal való egyéb rendelkezésre kizárólag Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével kerülhet sor.

5. A honlapon történő vásárlás

5.1. Megrendelés folyamata

A Megrendelő a weboldalon a saját fénykép feltöltése után az az online rendelőfelületen rendelheti meg a terméket (vászonkép). A Szolgáltató által időszakosan biztosított akciók megjelölésére is az az online rendelőfelületen van lehetőség.

Miután a Megrendelő kiválasztotta és feltöltötte a megfelelő képet, megadhatja annak méretét, a vászonkép oldaléleinek kinézetés, valamint a keret típusát.

A megrendelés véglegesítéséhez az alábbi adatokat kell megadnia a Megrendelőnek:

  • Vezetéknév
  • Keresztnév
  • E-mail cím
  • Telefonszám
  • Szállítási cím
  • Számlázási név
  • Számlázási cím
  • Megjegyzés, üzenet (nem kötelező a kitöltése)

Az adatok kitöltését és az ÁSZF elfogadását követően a Megrendelő elküldheti a megrendelését. A Megrendelőnek az online rendelőfelületen a megrendelés bármely szakaszában, a megrendelés Szolgáltató részére való továbbításáig lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására vagy a megrendelés törlésére.
 
A Megrendelő által elküldött megrendelés megérkezését a Szolgáltató e-mail útján visszaigazolja a Megrendelő részére, a Megrendelő által megadott elektronikus elérhetőségre (e-mail cím). A visszaigazoló e-mail a Szolgáltató részéről a Megrendelő által tett megrendelés (ajánlat) elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre a felek között. A szerződés határozatlan időtartamra jön létre, mely az elkészült termék kiszállítással történő átvételével minősül teljesítettnek és szűnik meg.
 
Ha a Megrendelő bármilyen hibát észlel a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt haladéktalanul, de legkésőbb a vászonkép elkészítésének kezdetéről értesítő e-mail megérkezéséig jeleznie kell a Szolgáltató felé, az adatok javítása érdekében.
 
A Szolgáltató ezt követően legkésőbb a visszaigazoló e-mail kiküldésétől számított 3 munkanapon belül a feltöltött digitális fényképet vagy fényképeket egyedileg, manuálisan ellenőrzi. Ha a Megrendelő által feltöltött kép bármilyen szempontból nem megfelelő, akkor a Szolgáltató ezt jelzi a Megrendelő felé, egyúttal javaslatokat tehet másik kép feltöltésére vagy másik méretű vászonkép kiválasztására, melyet a Megrendelő köteles haladéktalanul, de legkésőbb 3 munkanapon belül jóváhagyni, vagy elutasítani.
 
Ha a Megrendelő a javaslatokat nem találja megfelelőnek (akár annak minőségét, felbontását, nézeti képét vagy elrendezését illetően), úgy azt köteles haladéktalanul, de legkésőbb 3 munkanapon belül jelezni a Szolgáltató felé, aki – amennyiben az lehetséges – a digitális fényképet átszerkeszti a Megrendelő észrevételeinek megfelelően és ismételt jóváhagyásra megküldi a Megrendelő által megadott elektronikus elérhetőségre (e-mail cím). Abban az esetben, ha a kép a Megrendelőnek nem megfelelő vagy a Megrendelő korábban közölt észrevételeinek megfelelően nem módosítható, úgy a Megrendelő a szerződéstől mindenfajta kötelezettség nélkül elállhat, amit írásban köteles közölni a Szolgáltatóval legkésőbb 72 órán belül.
 
A Megrendelő által közölt megrendelés és annak elfogadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 6:82-6:85.§-ai és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet szabályai irányadóak.
 
A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a jelen ÁSZF, honlapján történő közzétételével a szerződéskötésre vonatkozó jognyilatkozatának megtételét megelőzően tájékoztatta a Megrendelőt:

  • a szerződéskötés – jelen ÁSZF-ben részletezett – technikai lépéseiről;
  • arról, hogy a megkötendő szerződés (a megrendelés és annak visszaigazolása) írásba foglalt szerződésnek minősül és azt a Szolgáltató rögzíti, egyúttal 5 évig megőrzi;
  • arról, hogy a rendelőfelület működése, illetve használata lehetővé teszi az adatok elektronikus rögzítése során felmerülő hibák azonosítását és kijavítását a szerződési jognyilatkozat megtételét megelőzően;
  • arról, hogy a szerződés nyelve a magyar;

A Szolgáltató a Ptk. fenti rendelkezéseinek megfelelően az általános szerződési feltételeit (ÁSZF) olyan módon teszi hozzáférhetővé a weboldalán, amely lehetővé teszi a Megrendelők számára, hogy tárolják és előhívják azokat. A Szolgáltató az on-line rendelési felületen biztosítja, hogy a Megrendelő az adatok elektronikus rögzítése során felmerülő hibákat szerződési jognyilatkozatának megtételét megelőzően kijavíthassa.
 
A Szolgáltató 3 munkanapon belül visszaigazolja a Felhasználó megrendelését. Ha a Felhasználó nem kapja meg 3 munkanapon belül a visszaigazolást, úgy mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt termékeket nem köteles átvenni. Amennyiben a megrendelt termékek vételára a Felhasználó által a visszaigazolást megelőzően megfizetésre kerül, és azt a Felhasználó a késedelmes visszaigazolás miatt nem kívánja átvenni, úgy Szolgáltató a vételárat haladéktalanul visszafizeti Felhasználó részére.
 
A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, vételárát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.
 
Figyelemmel arra, hogy a felek között létrejövő szerződés ún. távollevők közötti, elektronikus úton kötött szerződésnek minősül, mely a Megrendelő számára fizetési kötelezettséget keletkeztet, a Szolgáltató egyértelműen és jól látható módon, közvetlenül a Megrendelő szerződési nyilatkozatának megtétele előtt felhívja a Megrendelő figyelmét az alábbi információkra:
 
  • a megrendelt termék (szolgáltatás) lényeges tulajdonságaira;
  • a megrendelt termékért (szolgáltatásért) járó ellenszolgáltatás teljes összegére, valamint az ezen felül felmerülő valamennyi költségre (így különösen a fuvardíjra vagy a postaköltségre), vagy ha e költségeket nem lehet ésszerűen előre kiszámítani, annak a ténynek a feltüntetésére, hogy további költségek merülhetnek fel;
  • határozott időre szóló szerződés esetén a szerződés időtartamára, határozatlan időre szóló szerződés esetén a szerződés megszüntetésének feltételeire;
  • a Megrendelő kötelezettségeinek a szerződés szerinti legrövidebb időtartamáról.
 
A Szolgáltató köteles gondoskodni arról, hogy a Megrendelő a szerződési nyilatkozatának megtételekor kifejezetten tudomásul vegye, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után. Ha a nyilatkozat megtétele gomb, ikon vagy hasonló funkció aktiválásával jár, a gombot vagy a hasonló funkciót könnyen olvasható módon fizetési kötelezettséggel járó megrendelés vagy ennek megfelelő, egyértelműen megfogalmazott felirattal kell ellátni, amely jelzi, hogy a szerződési nyilatkozat megtétele a Szolgáltató javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után.
 
A megrendelt terméket fuvarozó partnerünk juttatja el a Megrendelő által megjelölt kiszállítási címre. Ha a Megrendelő nem tartózkodik a megadott szállítási címen és a termék kézbesítése meghiúsul, a futárszolgálat két alkalommal megkísérli az újabb kézbesítést. Ha a megrendelt termék nem kézbesíthető, úgy a termék visszaküldésre kerül. Ebben az esetben a visszaszállítás díját a Szolgáltató a Megrendelőre terheli és a termék újraküldését kizárólag a termék ellenértékének, valamint a felmerült költségeknek az előre történő utalása esetén küldi ki ismételten. Abban az esetben, ha a kézbesítéskor a megrendelt termék vagy annak csomagolása láthatóan sérült és a sérülés a termék átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét és visszaküldését a Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Ilyen esetben a sérülésekről a kiszállítást végző személy jelenlétében jegyzőkönyv felvételét kell kérni és a Megrendelő nem köteles a terméket átvenni. 
 
A termékek kiszállítása díjmentes.
 
A megrendelés kiszállításának határideje a termék típusától függően 3-15 munkanap. A Szolgáltató – a felek közötti eltérő írásbeli megállapodás hiányában – a vászonkép elkészítésének kezdetét visszaigazoló e-mail megérkezését követően késedelem nélkül intézkedik a termék legyártására, amit a visszaigazoló e-mail megérkezését követően legkésőbb harminc napon belül köteles a Megrendelő rendelkezésére bocsátani (a terméket kiszállítatni a szállítási címre).

5.2. A szerződés létrejötte

A szerződés magyar nyelven készül. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit. Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy az előzőek szerinti rendelkezések Felhasználóra akkor alkalmazhatóak, amennyiben a hatályos jogszabályi rendelkezések szerint fogyasztónak minősül

A szerződés az 5.1. pontban megjelölt visszaigazolással jön létre. Amennyiben Szolgáltató az automata visszaigazoló e-mailen felül küld a Felhasználó részére egy második e-mailt (külön elfogadó e-mail) 72 órán belül, amellyel a Felhasználó ajánlatát elfogadja, úgy a szerződés az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló külön e-mail megérkezésekor jön létre.

5.3. Számla

A Szolgáltató elektronikus számlát állít ki, amelyet a elektronikus úton küld meg Felhasználó részére.

5.4. Fizetés

Online Bankkártyás

5.5. Teljesítési határidő, Szállítás

Teljesítés határideje: 

Az online megrendelt termékek gyártása és kiszállítása, a gyártás kezdetének visszaigazolásától kezdve, szállítási módtól függetlenül, 30 munkanapon belül történik. A Szolgáltató késedelme esetén a Fogyasztó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a Fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni. A Fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni, ha a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta vagy a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni.

Szállítási mód:

Magyar Posta Zrt. (MPL) futárszolgálat házhoz szállítással vagy csomagpontra.
A házhozszállítás összeghatártól függetlenül díjmentes, az nem kerül külön felszámításra, mert azt a termék ára tartalmazza.

A termék átvételekor a Felhasználó minden esetben köteles megvizsgálni, hogy az sérülésmentes-e. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson, a terméken, a Felhasználó kérheti a szállítást végző személytől jegyzőkönyv felvételét, mert a termék átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy ezt követően a Felhasználó kizárólag elállási jogával élhet, ezért a kiszállítást végző személy távozása után a Szolgáltatónak utólag mennyiségi és minőségi kifogást nem áll módjában elfogadni.

Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, illetve cseréjét a Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért a Szolgáltató felelősségét kizárja, Felhasználó az átvétel időpontjában fennálló mennyiségi és minőségi kifogásokat csak az átvétellel egyidejűleg jelezhet.

6. Elállási jog

6.1. Elállási jog gyakorlásának menete

Az e pontban foglaltak kizárólag azon felhasználókra vonatkoznak, akik a hatályos jogszabályi rendelkezések értelmében fogyasztónak minősülnek (továbbiakban: Megrendelő vagy Fogyasztó).

A terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított harminc (30) napon belül Fogyasztó jogosult a Szolgáltatóval kötött szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztó jogosult az előzőek szerinti elállási jog gyakorlására a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségre a Szolgáltató részére. A fogyasztó tehát elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy minta útján.

A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére. Írásban történő elállás esetén tehát azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 30 naptári napon belül (akár a 30. naptári napon) postára adja. Az elállási jog e-mail útján történő gyakorlása esetén a határidő számítására a vonatkozó e-mail üzenet elküldésének időpontja az irányadó.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát jelen pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

a Szolgáltató e-mailben igazolja vissza a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését tekintet nélkül arra, hogy azt a Fogyasztó e-mailben vagy postai úton küldte meg Szolgáltató részére.

A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett levelezési címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő lejárta előtt megküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni.

A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül, de minden esetben a termék Szolgáltató részére történő visszajuttatását vagy ennek hitelt érdemlő igazolását követően a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, jelen ÁSZF-ben megjelölt fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot vett igénybe Szolgáltató külön hozzájárulásával. 

A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

7. Szavatosság

7.1. Kellékszavatosság

A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.

Amennyiben a Felhasználó Fogyasztónak minősül az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti kellékszavatossági igényeit, azokért a hibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már fennálltak. Amennyiben Felhasználó nem minősül Fogyasztónak, az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesíthetők a kellékszavatossági igények.

A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a Ptk.-ban meghatározott feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a Felhasználónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Választott kellékszavatossági jogáról a Felhasználó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni. A Felhasználó közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt) követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen.

7.2. Termékszavatosság

Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő Felhasználó – választása szerint – a 7.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet abban az esetben, ha a Szolgáltató az adott termék vonatkozásában a termék gyártójának vagy forgalmazójának minősül.

Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő eltelte jogvesztéssel jár. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti.

7.3. Jótállás

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. Felhasználó tudomásul veszi, hogy Szolgáltató jótállási kötelezettsége nem terjed ki minden, a honlapon feltüntetett termékre.

A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztónak történő átadásának napja.

Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Ugyanazon hiba miatt a Felhasználó kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Felhasználó a jótállásból fakadó jogok az 7.1. és a 7.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

7.4. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

A szavatossági igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:

Levelezési cím: 1024 Budapest, Rómer Flóris utca 8a.
Termékek visszaküldésének címe: 1024 Budapest, Rómer Flóris utca 8a.
E-mail cím: info@redu.hu

7.5. Szolgáltató mentesülése a szavatossági, jótállási igények alól

A Szolgáltató kizárólag akkor mentesül szavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered, vagy
  • a termék nem rendeltetésszerű használatból adódóan (például kitettség nagy mennyiségű közvetlen nedvességnek, nedves ronggyal súrolás stb.) sérült.

A Szolgáltatónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

8. Jogérvényesítési lehetőségek

8.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja

A Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

  • Levelezési cím: 1024 Budapest, Rómer Flóris utca 8a.
  • Termékek visszaküldésének címe: 1024 Budapest, Rómer Flóris utca 8a.
  • E-mail cím: info@redu.hu

 Felhasználó az esetleges panaszát a megadott e-mail címre vagy levelezési címre küldheti el. A Szolgáltató érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja e-mail vagy postai levél útján.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.

8.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára:

8.2.1. Panasztétel az illetékes járási hivatalnál. Online vitarendezés:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/

 

8.2.2. Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 31
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 21 31

 

8.2.2.  Bírósági eljárás kezdeményezése a Polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

9. Egyéb

9.1. ÁSZF, árak módosítása

A Szolgáltató jelen ÁSZF-et, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzététellel egyidejűleg lép hatályba, és csak hatályba lépését követően létrejött szerződésekre érvényes.

9.2. Technikai korlátok

A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.

9.3. Adatkezelési tájékoztató

A szolgáltató adatvédelmi szabályzata a következő címen érhető el: https://redu.hu/adatkezelesi-tajekoztato/